![](http://poznaj-slask.pl/wp-content/uploads/2022/02/02-259-1024x683.jpg)
![](http://poznaj-slask.pl/wp-content/uploads/2022/02/03-259-1024x683.jpg)
![](http://poznaj-slask.pl/wp-content/uploads/2022/02/04-247-1024x683.jpg)
![](http://poznaj-slask.pl/wp-content/uploads/2022/02/05-83-1024x683.jpg)
![](http://poznaj-slask.pl/wp-content/uploads/2022/02/06-84-1024x683.jpg)
![](http://poznaj-slask.pl/wp-content/uploads/2022/02/07-82-1024x683.jpg)
![](http://poznaj-slask.pl/wp-content/uploads/2022/02/08-84-1024x683.jpg)
![](http://poznaj-slask.pl/wp-content/uploads/2022/02/09-82-1024x683.jpg)
![](http://poznaj-slask.pl/wp-content/uploads/2022/02/10-81-1024x683.jpg)
W śródmieściu Krapkowic najwięcej budynków pochodzi z końca XIX wieku i początku wieku XX. To czasy największego rozkwitu miasta, historycy wiążą pomyślność tego okresu z uzyskanymi po wojnie prusko – francuskiej potężnymi kontrybucjami. To wtedy znalazły się pieniądze na nowy most spinający dwa brzegi Odry (1887) przez co trakt do Strzelec Opolskich mógł ożyć, wówczas uruchomiono kolej z Gogolina do Prudnika ze stacją Krapkowice pośrodku. Kroniki wspominają niebagatelną w tych przemianach rolę burmistrza – wizjonera: Adolfa Barona, który potrafił przyciągnąć inwestorów, między innymi właścicieli dużych zakładów papierniczych. Tenże burmistrz wydał zakaz budowania w mieście hoteli robotniczych, by przyjeżdżający do prac sezonowych osiadali na dłużej i byli zmuszeni do zakupienia mieszkań. W taki sposób powstały osiedla jednorodzinnych domków.